Showing posts with label Marah. Show all posts
Showing posts with label Marah. Show all posts

Saturday, January 7, 2012

Sampai Hati Abang Ipar ku buat begitu...

Demi Allah, aku sungguh tak menyangka...

Abang ipar ku telah menduakan kakak ku....sanggup dia...setelah berkongsi hidup..suka duka dengan kakak ku selama 14 tahun, ini yang dia hadiahkan kakak ku....

Aku dapat tahu tentang hubungan sulitnyer dengan perempuan yang tak berhati perut tu daripada adik ku....rupanyer kakak ku telah mengadu dengan Mak.....dah 2 tahun mereka berhubungan tanpa pengetahuan kakakku....sehinggalah abang ipar ku sendiri meminta izin kakak ku untuk kawin lain dan meminta supaya kakak ku sendiri yang pergi meminang...ader ke patut?....memang tak berhati perut langsung....

Jangan harap kakak ku akan akur yer.....

Apa pun...aku berdoa ke hadrat Allah S.W.T semoga membuka hati abang ipar ku untuk menyayangi kakak dan lima anak2 sepenuh hati dan menutup hatinyer untuk perempuan itu....

Monday, October 24, 2011

Cepat Marah

Sejak kebelakangan ni aku selalu cepat marah....mungkin sebab aku rasa lemas.....apa2 nak buat dan plan sumer tak menjadi .....nak buat itu nak buat ini sumer memerlukan duit tambahan...sedangkan duit yang sedia ader pun tak cukup....

Tapi aku perlukan semua itu.....aku suka perancangan....seperti birthday anak, anniversary...segalanyer terbantut......aku rasa bahagia biler dapat menyambut semua tu......baru aku rasa penat lelah dan stress ku berbaloi...

Sebab tu lah aku selalu jer naik angin...yang menjadi mangsanyer ..saper lagi kalau bukan suami dan anak2....aku tau aku salah....tapi aku tak bleh nak tahan...aku rasa macam nak meletup....

Semoga Allah melembutkan hati ku supaya aku tenang dan redha dengan ujian ini...

Ya Allah...murahkanlah rezeki kami sekeluarga, amin