Wednesday, November 27, 2013

Hampa lagi.....dan lagi...

Cuti sekolah dah bermula.....plan nak ke USS dan Singapura atau yang paling utama membawa suami dan anak2 ke luar negara terpaksa dilupakan....wal hal aku dah plan sejak awal tahun lg....

Aku jadi cepat marah....kejap2 aku teringat yg kami x jadi ke Singapura.....aku melepaskan kemarahan ku pada suami dan anak2 dengan mendiamkan diri...x mesra dan makan...

yer..aku makan dengan banyak bila perasaan ku terganggu....bila aku rasa berat....buat keja sikit jadi penat..lagi lah amarah ku meningkat....

Kemudian...aku luahkan perasaan di whatsapp dengan adik beradik....mereka memberi kata2 semangat dan akhirnyer hati ku jadi sejuk....aku dapat jln penyelesaian untuk mendamaikan perasaan amarah ku....

aku plan untuk bercuti juga...tapi di dalam negara....atleast budget tidak banyak....aku kesian tgk anak2 yg dok di rumah jer cuti skolah ni...so aku citer baik2 ngan suami....aku sanggup menggunakan wang hasil program cuti sekolah untuk membiayai keseluruhan perbelanjaan nanti....suami setuju dan anak2 pun girang dan tak sabar nak bercuti....
.
.
.
..
.
.
.
.
.
..


Ujian menimpa lagi....suami kata duit tak cukup sbb dia tersalah kira hari tu.....aku dengar bagai nak luluh perasaan. Aku betul2 jadi tak tentu hala....aku down lagi sekali....kenapa susah sangat kami nak bercuti?...aku tgk org lain gi bercuti sana sini...senaaang jer...


Sekarang ni aku tak tau lah....jadi atau tak kami bercuti musim cuti sekolah ni......yang pasti aku dah kecewa kali kedua...dan kali ini tak tahu bagaimana cara nak mencari damai di hati...

Aku pasrah...



No comments:

Post a Comment