Monday, October 3, 2011

031011 - Kehilangan kain sekolah anak

Coretan hatiku..

Hari ini, Abang memarahi ku kerana aku tidak dapat menyediakan pakaian sekolah anak dengan lengkap. Sebenarnyer aku pun tak perasan biler masa kain sekolahnyer hilang...yang ader spare di rumah pun gagal aku jumpai.

Puas aku mencari merata tempat...sehinggakan aku sanggup pergi semula ke tadika untuk mengambil kain sekolah sebab anak kata baju dan kain sekolah ader tertinggal di tadika. Malangnyer sesampai aku di tadika, pintu bermangga ...nasib baik pintu gate tidak berkunci..boleh aku masuk dan cari kain di ampaian. Yang ku jumpa cuma baju sekolah...kain nyer tiada....aku hampa

Aku terpaksa berterus terang dengan abang .... abang menuduhku cuai sebab tidak periksa beg pakaian tiap kali anak2 balik sekolah...demi Allah...tiap hari aku yang menguruskan beg sekolah anak2.....sesekali aku juga boleh terlupa dek kesibukkan ....

Abang melarang anak ke sekolah esok....dan menyuruhku mencari hingga jumpa di kedai2...dan tidak membenarkan aku ke pejabat...sampai hati abang

Aku sedih dan hiba kerana abang langsung tak memahami perasaanku...aku sangat letih sejak kebelakangan ini dek kerja yang banyak di pejabat...terkadang aku rasa nak pengsan biler balik rumah dan setelah selesai menyediakan dinner dan mengemas beg sekolah anak2.....

Aku sedih sangat2

1 comment: